Анкета для виявлення обдарованих дітей (вчителю)
Уважно прочитайте й позначте ті характеристики, які притаманні даній дитині:
- Володіє великим обсягом інформації.
- Багатий словниковий запас.
- Перенесення засвоєного на новий матеріал.
- Встановлення причинно-наслідкових зв’язків.
- Уміння робити висновки.
- Участь у розв’язуванні складних проблем.
- Уміння вловлювати складні ідеї
- Чутливість до протиріч.
- Використання альтернативних шляхів пошуку інформації.
- Аналіз ситуації.
- Уміння передбачити наслідки.
- Уміння міркувати.
- Використання ідей на практиці.
- Здатність до перетворень.
- Критичність мислення.
- Швидкість мислення.
- Багата уява.
- Гнучкість мислення.
- Здатність висловлювати оригінальні ідеї, винаходити щось нове.
- Висока допитливість.
Анкета виявлення здібностей обдарованих дітей (за методикою Хаана і Кафа)
І. Виявлення інтелектуальних здібностей обдарованих дітей
- Учень швидко засвоює нові знання й легко все схоплює.
- Має почуття здорового глузду і використовує знання у практичних повсякденних ситуаціях.
- Добре міркує, не плутається в думках. Добре вловлює зв'язок між подіями, між причиною і наслідком.
- Швидко запам’ятовує прочитане або почуте, не витрачає багато часу на повторення того, що потрібно запам’ятати.
- Знає багато про такі події, які однолітки не знають і не здогадуються.
- Має великий запас слів, легко користується новими словами, вільно висловлюється.
- Любить читати ті книги, які читають діти, старші на рік чи два, та дорослі.
- Розв’язує розумові задачі, що потребують мислительних зусиль.
- Ставить дуже багато запитань.
- Випереджає однолітків у навчанні на рік чи два.
- Оригінально мислить і пропонує нестандартні, неординарні відповіді, рішення.
- Дуже спостережливий, добре сприймає інформацію, швидко реагує на все нове.
ІІ. Виявлення художніх здібностей обдарованих дітей
- У своїх малюнках зображує різноманітні предмети, ситуації, людей.
- Серйозно ставиться до творів мистецтва, замислюється і стає дуже серйозним, коли чує нову музику, бачить красиву картину.
- Оригінальний у виборі сюжету, складає незвичайні композиції (із квітів, малюнків, марок тощо).
- Завжди готовий використати будь-який новий матеріал для виготовлення іграшок, картин, малюнків тощо.
- У вільний час багато малює, ліпить, створює композиції, що мають художнє значення (наприклад, прикраси для дому).
- Використовує малюнок або ліплення, щоб висловити свої почуття і настрій.
- Цікавиться творами мистецтва, створеними іншими людьми. Оцінює їх і намагається відтворити те, що сподобалося.
- Любить працювати із пластиліном, глиною, клеєм для того, щоб відтворювати речі у трьох вимірах.
ІІІ. Виявлення музичного таланту обдарованих дітей
- Добре відчуває ритм і мелодію, завжди вслуховується в них.
- Добре співає.
- У гру на інструменті, у пісню чи танець укладає багато енергії та почуттів.
- Любить музичні записи, прагне піти на концерт або туди, де можна послухати музику.
- Любить співати пазом з іншими, щоб виходило злагоджено й добре.
- У співі або музиці виявляє власні почуття і стан.
- Створює оригінальні мелодії.
- Добре грає на якомусь інструменті.
ІV. Виявлення здібностей до занять науковою працею
- Чітко висловлює думки.
- Читає книги, наукову літературу, випереджаючи шкільну програму.
- Виявляє більші, ніж у звичайних дітей, здібності у користуванні абстрактними поняттями та у встановленні узагальнень.
- Має хорошу моторну координацію, особливо між зоровим та слуховим сприйняттям (добре фіксує те, що бачить, і чітко записує те, що чує).
- Після занять любить читати науково-популярні книги та журнали.
- Не впадає у відчай, коли його нові задуми та проекти не підтримують учителі або батьки.
- Намагається зрозуміти причини і сенс подій.
- Проводить багато часу над створенням проектів, конструюванням.
- Любить обговорювати наукові події, винаходи, часто замислюється над цим.
V. Літературна обдарованість дитини
- Може вільно побудувати розповідь,, починаючи від зав’язки сюжету й закінчуючи розв’язанням конфлікту.
- Придумує щось нове й незвичайне, коли розповідає про що-небудь знайомим.
- Під час розповіді виділяє головне, найхарактерніше.
- Розповідаючи про щось, уміє дотримуватись одного сюжету, не втрачає головної думки.
- Любить писати оповідання та вірші.
- Своїх героїв у оповіданнях зображує майстерно, передає почуття, настрій, характер.
- Вибирає для своїх оповідань ті слова, які добре передають емоційні почуття.
VІ. Виявлення артистичного таланту
- Легко входить у роль іншої людини, персонажа тощо.
- Цікавиться акторською грою.
- Виразно змінює тональність голосу, коли зображує героїв.
- Розуміє та вміє передати конфлікти і ситуації, може розіграти будь-яку драматичну сценку.
- Передає почуття через міміку, жести, рухи.
- Прагне викликати емоційну реакцію в інших людей, коли про щось із захватом розповідає.
- Дуже легко передає почуття, емоційні переживання.
VІІ. Виявлення технічних здібностей дітей
- Добре вміє майструвати, займатися різними ремаслами.
- Користується механізмами, машинами.
- У світ його уподобань входить конструювання машин, приладів, моделей.
- Може читати нескладні креслення приладів і механізмів, використовувати старі деталі для створення нових виробів, іграшок, приладів.
- Визначає причини несправності приладів.
- Любить робити креслення механізмів.
- Читає журнали та статті про створення нових машин, приладів, механізмів.
VІІІ. Здібності до спорту
- Енергійний, потребує якомога більше фізичних рухів, щоб бути щасливим.
- Любить брати участь у спортивних іграх і змаганнях.
- Постійно досягає успіхів у певному виді спорту.
- Бігає швидше за інших.
- Сильно розвинена координація рухів.
- Любить ходити в походи, займатися на спортивних майданчиках.
- Вільний час проводить у рухливих іграх.
Дякую вам за публікацію. Якраз шукала в Інтернеті анкету для виявлення обдарованих дітей.
Раді, що ця стаття була вам корисна.