Етап організації самостійної навчальної діяльності
ІІ. Організація самостійної навчальної діяльності у позаурочний час
Організаційна форма
Організаційно-підготовчий момент
Хто здійснює педагогічне керівництво
Соціальний педагог-вихователь
Характер педагогічного керівництва
Вихователь допомагає кожному вихованцю визначитись (і визначає разом з тим для себе) щодо обсягу і змісту домашньої роботи на сьогодні по кожному з предметів. При цьому упорядковується інформація:
– тип наступного уроку (форма проведення) і види роботи;
– інформаційні джерела, якими вихованець планує скористатися;
– яку роботу планує виконати (за індивідуальним планом) і з якою метою;
– яку участь планує узяти в уроці, як планує проявити активність;
– чи буде претендувати на високий рейтинг пізнавальної активності , за рахунок чого?
– яким способом буде виконувати своє завдання?
– на чию допомогу розраховує; які консультації, індивідуальні заняття планує відвідати;
– скільки планує відвести часу на кожне завдання;
– чи планує на сьогодні додаткову годину самоосвіти?
– який матеріал, навчальні приладдя слід підготувати для роботи на самопідготовці.
Способи визначення обсягу і зміст у домашнього завдання вихованця:
– співбесіда;
– заповнення вихованцями індивідуальних рапортичок (ромашка, поїзд – для малюків; календар, журнал обліку – для старших учнів тощо;
– повідомлення ланцюжком (індивідуальний усний рапорт);
– рапорти від мікроколективів (мікрогрупи по класах у різновікових виховних групах).
Організаційні форми підготовки до здійснення самостійної навчальної діяльності:
– індивідуальна допомога і контроль;
– організаційна хвилинка;
– взаємоперевірка (вибірковий контроль);
– самоперевірка (вибірковий контроль).
Результуючий компонент
Готовність вихованців до самостійної роботи за індивідуальними планами з кожного предмету
Організаційна форма
Самопідготовка у розпорядку дня
Хто здійснює педагогічне керівництво
Соціальний педагог-вихователь
Характер педагогічного керівництва
Під час проведення самопідготовки вихователь реалізує функції:
а) організаторську (мотивація на активну самостійну роботу; вимога не заважати один одному; вставати з місця лише з дозволу – підйом руки; заборона відволікати один одного; звертатися по допомогу можна лише до вихователя; проведення фізпаузи).
б) діагностичну (спостереження за роботою вихованців; визначення характеру утруднень у виконанні завдань: не чітко сплановано роботу, недбала підготовка до самопідготовки, неуважність на уроці, приступив до практичного опрацювання без опанування теорією питання, не знає правила, формули, не звернувся вчасно за допомогою тощо);
в) надання допомоги (в залежності від характеру утруднень: порада, підказка, навідне запитання, пропозиція, побажання на майбутнє, зауваження тощо);
г) контролюючу (відслідковується самостійність вихованців, дисципліна і порядок; відслідковується виконання індивідуальних планів: співбесіда, взаємоперевірка, самоперевірка, вибірковий контроль, індивідуальна рапортичка тощо).
Результуючий компонент
Продукти самостійної навчальної діяльності вихованців. Готовність учнів до участі в навчальних заняттях з кожного предмету
Організаційна форма
Реалізація індивідуального проекту опанування змістового модуля
Хто здійснює педагогічне керівництво
Учитель
Характер педагогічного керівництва
Учитель виявляє зацікавленість ходом ви-конання учнями індивідуальних проектів під час уроків та неформального спілкування з учнями. Надає допомогу учням під час консультацій, індивідуальних занять.
Результуючий компонент
Продукти самостійної навчальної діяльності вихованців щодо виконання індивідуальних проектів
Хто здійснює педагогічне керівництво
Соціальний педагог-вихователь
Характер педагогічного керівництва
Надає допомогу вихованцям у складанні щотижневого плану життєтворчості з визначенням місця і часу на читання літературних творів, вивчення віршів, самостійну пошукову діяльність, написання творчих робіт, поглиблене вивчення предмету, опрацювання додаткових інформаційних джерел, роботу в бібліотеці, отримання консультацій, відвідування індивідуальних занять тощо (з обов’язковим планування пізнавальної діяльності на вихідні й канікулярні дні).
Організаційні форми реалізації вихованцями індивідуальних проектів опанування змістового модуля:
– години самоосвіти в ході навчального тижня (у вільний позаурочний час: у шкільній бібліотеці, груповій кімнаті, навчальному кабінеті, методичному кабінеті);– години самоосвіти у вихідні дні (вдома, у міських бібліотеках).