Робота соціально-педагогічної служби є складовою реабілітаційного компоненту у структурі педагогічної системи.
Головна мета соціально-педагогічної служби
здійснення організаційно-методичного забезпечення процесу комплексної реабілітації вихованців закладу.
Напрямки роботи соціально-педагогічної служби
- організація роботи медико-педагогічного консиліуму
- організація корекційно-розвивальної роботи
- оптимізація реабілітаційно-педагогічної діяльності, розробка і апробація реабілітаційно-орієнтованих програм
- участь у формуванні освітнього простору закладу, збагаченого реабілітаційними впливами
- участь у роботі творчої лабораторії реабілітаційної педагогіки; проектування, моделювання, відслідковування інноваційних процесів
- сприяння запровадженню змістово-технологічних засад реабілітаційної педагогіки; пропаганда ідей педагогіки і психології життєтворчості серед педагогічного колективу, вихованців
- допомога вчителям, вихователям, керівникам творчих об’єднань, вихованцям в опануванні інноваційними технологіями
- участь у роботі закладу з підготовки та перепідготовки кадрів для забезпечення реабілітаційного компоненту системи освіти, розробка програм з методик соціально-педагогічної діяльності
- участь у методичній роботі закладу
- організація соціально-педагогічного моніторингу
- створення інноваційного банку реабілітаційно-педагогічних технологій
Кадровий склад соціально-педагогічної служби
- Соціальний педагог
Напрямки діяльності
- розвиток життєвої компетентності вихованців
- допомога дітям, які мають труднощі у навчанні
- робота з дітьми групи ризику та корекція поведінки
- особистісно-зорієнтована профорієнтація
- Практичний психолог
Форми роботи
- Тренінг особистісного зростання
- Тренінг комунікативності
- Ігровий психотренінг
- Школа лідерів
- Учитель-реабілітолог
Види діяльності
1. Проведення корекційно-розвивальних занять з ранньої соціальної реабілітації дітей, які мають особливості психофізичного розвитку:
- соціально-трудова адаптація
- розвиток мовних навичок
- розвиток емоційної сфери
- розвиток сенсорної інтеграції
- формування про-соціальної поведінки
- розвиток когнітивних умінь
2. Психосоматична реабілітація методами арттерапії
3. Навчання методам самодопомоги, боротьби із хворобою
4. Викладання предметів реабілітаційного компоненту:
- “Самоорганізація навчальної діяльності”
- “Самоорганізація особистості”
- Техніка читання, письма та розвиток зв’язного мовлення”
- “Формування обчислювальних навичок”
- “Дивовижний світ знань”
- “Ігровий психотренінг”
- “Валеологія”
- “Основи безпеки життєдіяльності”
- “Основи професійного самовизначення”
- Логопед
Завдання
Здійснення діагностики і виправлення дефектів мови та корекція порушень комунікативних навичок дітей
- Дефектолог
Напрямки діяльності
- виявлення відхилень у психофізичному розвитку дітей, їх природи та особливостей прояву
- проведення корекційно-розвивальних занять щодо розвитку компенсаторних можливостей дітей відповідно до виявлених недоліків
- Соціолог
Напрямки діяльності
- моделювання реабілітаційно сприятливого мікросоціуму в освітньому просторі закладу
- критеріальне відслідковування процесуальних компонентів реабілітаційно орієнтованої педагогічної системи методами соціологічного дослідження