1. Виховна, освітня функція
а) будує систему виховної роботи групи на засадах педагогіки життєтворчості;
б) працює над створенням насиченого освітнього середовища для вихованців;
в) організовує та контролює самостійну навчальну діяльність учнів у тісній взаємодії з вчителями та батьками;
г) постійно працює над вихованням у дітей прагнення до самовдосконалення та самоосвіти, навчає прийомам раціональної розумової праці;
д) наставлянням і особистим прикладом утверджує повагу до принципів загальнолюдської моралі: правди , справедливості, відданості, патріотизму, гуманізму, доброти, стриманості, працелюбства, поміркованості, інших доброчинностей;
е) виховує повагу до батьків, жінки, культурно-національних, духовних, історичних цінностей України, до державного і соціального устрою, поглядів, що відмінні від власних, бережливе ставлення до навколишнього середовища;
є) готує вихованців до самостійного життя в дусі взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
ж) веде валеологічну діяльність, пропагує здоровий спосіб життя, запобігає вживанню дітьми алкоголю, інших шкідливих звичок;
2. Реабілітаційна функція
І. Створення умов для здійснення загальнофізичної реабілітації вихованців.
- забезпечує реабілітаційну спрямованість всіх режимних моментів;
- включає оздоровчий компонент в усі види прогулянок;
- навчає дітей комплексам лікувальної та оздоровчої гімнастики;
- проводить дні здоров’я;
- забезпечує питний режим;
- організовує фізкультурні паузи під час проведення самопідготовок;
- забезпечує охоронний режим організації всіх видів діяльності, дозування фізичних та психічних навантажень;
- пропагує науково обґрунтовані оздоровлювальні методики;
- навчає вихованців методів та прийомів самодопомоги, боротьби з хворобою;
- активно застосовує в педагогічній роботі методи і прийоми психосоматичної реабілітації;
- створює педагогічний простір для розвитку культури здоров’я;
- відслідковує виконання вихованцями вимог реабілітаційного та санітарно-гігієнічного режиму, за потребою вживає невідкладних корегуючих заходів.
ІІ. Здійснення педагогічної реабілітації вихованців:
- сприяє розвитку життєвої компетентності вихованців у ході організації всіх видів діяльності;
- здійснює корекційно-розвивальну роботу на діагностичній основі;
- надає кваліфіковану допомогу дітям, які мають труднощі у навчанні;
- проводить соціально-педагогічну роботу з дітьми, які потребують корекції поведінки;
- активно застосовує в педагогічній роботі методи і прийоми арттерапії;
- навчає вихованців ефективним методам і прийомам самоорганізації особистості, самоорганізації навчальної діяльності;
- здійснює особистісно зорієнтовану профорієнтацію, виходячи із інтересів та схильностей вихованців, їх психофізичних можливостей;
- проводить заняття з соціально-трудової адаптації.
3. Охоронно-захисна функція
а) проводить інструктажі з вихованцями з охорони праці під час проведення прибирання, роботи на пришкільній ділянці з обов’язковою реєстрацією в журналі обліку;
б) при організації заходів за територією закладу проводить заняття з вивчення Правил дорожньої безпеки з обов’язковою реєстрацією в журналі обліку;
в) захищає учнів від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;
г) інструктує вихованців про дотримання правил техніки безпеки під час проведення позакласних та позашкільних заходів з реєстрацією у спеціальному журналі;
д) веде роботу (обов’язковий облік за встановленою формою) з соціального забезпечення та соціальної адаптації щодо дітей-сиріт та дітей, що залишилися без батьківського піклування, дітей з малозабезпечених та неблагополучних сімей;
е) здійснює патронаж дітей-сиріт протягом року після закінчення школи;
є) відвідує дітей своєї групи, що знаходяться на стаціонарному лікуванні.
4. Прогностична функція
а) планує роботу групи, після попередньої аналітично-діагностичної роботи організовує її життєдіяльність за системою колективного творчого виховання на засадах, передбачених статутом закладу, взаємодіє з вихованцями на рівні кваліфікованого врядування, співврядування, самоврядування;
б) безпосередньо бере участь у роботі медико-педагогічного консиліуму;
в) розробляє авторські програми, бере участь у науково-методичній роботі Центру, нарадах, конференціях, семінарах та ін.
г) займається постійним підвищенням свого професійного рівня.